A munkáltatói márka ( employer branding) építése
Egy, a közelmúltban elvégzett felmérés alapján a cégek 53%-ának gondot jelent a megfelelő mennyiségű és minőségű munkaerő felkutatása és elérése.
Az employer branding jelentőségét az adja, hogy manapság már a cégeknek kell megnyerniük a potenciális munkavállalókat, és nem fordítva. Annak érdekében, hogy ezt a problémát megelőzzük, időben fogjunk bele a munkáltatói márka építésébe.

Ha sikerül egy, a munkaerőpiacon lévő személyben erősen pozitív képet kialakítani a vállalkozásunkról, akkor ezen érzelmi elköteleződés lehet a kulcs a munkahely választása során.
Meg kell értenünk, hogy a munkáltatói márka és a vállalati márka vagy a vállalat termékeinek márkája nem függetleníthető egymástól.
Ezen kívül nem szabad megfeledkeznünk a szervezet korábbi és jelenlegi munkavállalóiról sem, hiszen egy jó employer branding-stratégia eredményeként ők közvetíthetik a leghitelesebben a cégünk brandjét mint márkanagykövetek.
A fentiekből sejthető, hogy az employer brand-építés (ahogy semmilyen márka-aspektus építése) nem egy egyszerű és gyors folyamat.
Ahhoz, hogy erős, fenntartható munkáltatói márkát alkossunk, erős vezetői elkötelezettség szükséges, továbbá egy precízen felépített és kivitelezett kommunikációs stratégia.
Fejlesztési javaslatunk:
- 2. a mért értékek alapján a szervezet állapotára szabott munkáltatói márka stratégia elemeinek összeállítása a menedzsmenttel
- 3. a megvalósításban való közreműködés ( a menedzsmenttel közösen)