Személyes (ÉN) márka építés, vezetőknek
Akár egy kisebb csapatot vezetünk, akár egy céget, érdemes a vállalati és termékmárkák világától eltanult gyakorlatokat a személyes szakmai, üzleti előmenetelünkben is alkalmaznunk, azaz felépítenünk saját, személyes márkánkat.
A fogalom 20 éve létezik és ma már megkerülhetetlen pl. a karriertervezésnél, de személyes (vezetői) elfogadottság és/ vagy önérvényesítés problémáknál is érdemes a személyes márka (personal brand) hiányosságait szemügyre vennünk.

A személyes márka elemzésének részei: a személyiségünk, a szakmai identitásunk feltérképezése, fejlesztése, az értékeink meglelése és a küldetésünk meghatározása, beazonosítva az idevezető út lépéseit és azt, hogy mennyire vagyunk elmaradva ettől.
Mint annyiszor, a személyes márka sikere, elismertsége és fenntarthatósága, a strukturált tervezésen és a tudatos, fegyelmezett megvalósításon múlik.
A személyes márka építésének három nagy kerékkötője a rövidlátás, a túlzott siker, és a zavarodottság.
A rövidlátás azt jelenti, hogy az emberek, gyakran nem fogják fel, hogy milyen irányba tart a világ, nem látják át a környezet és a versenytársak, vagy a technológia fejlődését, a társadalmi változásokat, amelyek körülöttünk, velünk történnek.
A rövidlátás azzal árt a legtöbbet a personal branding térhódításának és a változás lehetőségének, hogy sokan nem ismerik fel a szükségességét.
A rövidlátásnál még kártékonyabb is lehet, ha a személyes márkánk elszáll, azaz hirtelen lesz túl sikeres az építkezés. Ez a helyzet a fenntarthatóság miatt veszélyes. Ha sikeresek vagyunk arra kell felkészülnünk, hogy példát mutatunk, azaz túl sokan felismerik az énmárka építés hasznosságát, ezért a miénkhez hasonló énmárkák ezreivel kell harcba szállnunk a különbözőségért folytatott küzdelemben.
Ellenben az, aki emiatt nem ad esélyt a személyes márkában rejlő lehetőségeknek, valójában belefutott a személyes márkaépítést övező legnagyobb félreértésbe: ez a zavarodottság jelensége.Ez a probléma, az életvezetés/értékrend kérdéseinek általános zavarodottságra vezethető vissza. A legegyszerűbben megfogalmazható tévedés az, amikor a személyes márkaépítést az online platformokon való mennyiségi megjelenés szinonimájaként használják.
A vezető énmárkája, bármilyen meglepő, nem önmagáról szól. Taktikai része természetesen segít az emberek megszólításában, vagy a saját magunk által meghatározott siker elérésében, de a lényegi része, amely egyben a legnehezebb és legfontosabb is, abban rejlik, hogy rájöjjünk arra, hogy kik is vagyunk, és mi az, amit nyújtani tudunk a körülöttünk lévő emberek számára, hogyan tehetjük jobbá, fejleszthetjük a világot és az embereket.
Fejlesztési javaslatunk:
Személyes márkaépítés coaching: „7 tényező, amivel megkülönböztethető énmárkát építhetsz”
Ez a program, pont a személyessége miatt, egy olyan 7 coaching-ülésből (7x másfél, két óra) álló csomag, amelyen a brandépítésben tapasztalt coach vezetésével 7 olyan tényezőt jár körbe a résztvevő, amelyek segítségével erős és tartós énmárka építhető.